Skaitmeninis raštingumas ugdyme: patirtys iš tarptautinės stažuotės

Šiuolaikinis ugdymas neatsiejamas nuo skaitmeninių technologijų, todėl labai svarbu, kad mokytojai nuolat atnaujintų savo žinias ir įgytų praktinių įgūdžių, padedančių sėkmingai integruoti informacines ir komunikacines technologijas (IKT) į ugdymo procesą.

Džiaugiamės, kad turėjome galimybę dalyvauti tarptautinėje stažuotėje „Digital Literacy for Teachers: Navigating ICT“, kuri vyko Madeiros saloje, Portugalijoje. Stažuotė vyko įgyvendinant Nacionalinės švietimo agentūros projektą „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk“.

Šios stažuotės metu plėtojome skaitmeninio raštingumo kompetenciją – gilinomės į tai, kaip efektyviai naudoti IKT mokymo(si) procese, kurti ir dalytis skaitmeniniu turiniu. Tobulinome informacijos paieškos ir atsirinkimo įgūdžius, mokėmės atsakingai taikyti įvairius skaitmeninius įrankius kasdienėje pedagoginėje veikloje.

Didelė stažuotės dalis buvo skirta komandiniam darbui ir tarpkultūriniam bendradarbiavimui. Dalyvaudamos bendrose veiklose su mokytojais iš kitų šalių, praplėtėme profesinį akiratį, tobulinome anglų kalbos žinias, socialinius bei bendravimo įgūdžius.

Ypač vertingos buvo praktinės veiklos, kurios leido išbandyti, kaip kūrybiškai ir tikslingai taikyti skaitmeninius įrankius (Podcastle; Book Creator; Renderforest; Edpuzzle; Canva; Padlet; CapCut ir kt.) ugdymo procese. Įgijome įgūdžių kurti interaktyvų mokomąjį turinį – užduotis, žaidimus, pristatymus, kurie padeda formuoti įtraukią ir motyvuojančią mokymosi aplinką vaikams.

Dalyvavimas projekte „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk“ įrodė, kad skaitmeninės priemonės praplečia ugdymo proceso galimybes ir yra kūrybiškas būdas motyvuoti vaikus bei padėti jiems mokytis šiandienos pasaulyje.

Dėkojame organizacijai „Learning Together“ už prasmingai ir turiningai praleistą laiką!